!

6577*

בחירת רופא שיניים

בחירת רופא שיניים
איך לבחור ברופא שיניים נכון? נשמע לכם פשוט? אז זהו שלא. התשובה תלויה ברופא, בגיל המטופל ובכלל. אבל אל תטרחו לעבוד קשה- ריכזנו לכם הכל למקום נח אחד

בחירת רופא שיניים היא לא משימה קלה עבורנו. נכון – מדובר ברופא והיינו נוטים להאמין שהבחירה בו תהיה מקצועית בלבד. דירוג האיכות של היכולת הדנטלית שלו. אבל מתברר לאורך שנים רבות שהבחירה מורכבת הרבה יותר. החל משיקולים לוגיסטיים דוגמת המרחק של המרפאה מאיזור הנוחות שלו, וכלה בפרמטרים אישיים דוגמת איכות אנושית, הקשר הבין-אישי בינו ובין המטופלים ועוד. כמנהגנו, חקרנו גם מעט באתר mouthhealthy.org המעולה ואם אנגלית עושה לכם את זה, שווה להציץ גם שם לטיפים בניחוח ארה"ב.

בחירת רופא שיניים היא משימה חשובה מאין כמותה. החויה שלכם (או של ילדכם) עם רופא השיניים יכתיבו את התגובה התחושתית לתהליכי טיפול. אין חשיבות גדולה יותר מחשיבותם של הרגלים נכונים בשגרה האוראלית שלנו, ולכן ההמלצה שלנו היא לשקול בכובד ראש בכדי ליצר עתיד בריא ומחוייך.

יישור שיניים הוא אכן הנושא המרכזי שלנו ואת כל השאלות והתשובות תוכלו למצוא בדף שלנו "יישור שיניים שקוף". אז למה טיפים לבחירת רופא? כי זה חשוב. מאד.

בחירת רופא שיניים – ילדים

כפי שמוזכר בפסקה לעיל, ובכלל – נראה שהדבר ברור וסביר לחשיבה הגיונית, חשיבות התאמת רופא השיניים לפציינטים צעירים מהותית עוד יותר. בגיל צעיר מפתחים הילדים את החוויה התחושתית שלהם ואת הרגלי הבריאות גם יחד. חוויה רעה עשויה ליצור ניתוק, ריחוק ו "תחושות אנטי" שיגבו מחיר כבד לאורך ימים ושנים. לעומתה – חוויה טובה תייצר מסגרת שערכה לא יסולא בפז.

אז מה חשוב לזכור בזמן בחירת רופא שיניים לילדים? בבקשה:

בחירת רופא שיניים – ילדים – יעילות פיננסית

תכניות הטיפול והביטוח לצעירים הן יעד אסטרטגי רפואי בכלל קופות החולים בישראל. בררו, הבינו היטב את המגיע לכם ו"נצלו" את המותר ככל האפשר. אם בבדיקות תקופתיות, אבחונים שוטפים, טיפולי שיננית או אפילו צרכים מורכבים יותר. ההשתתפות העצמית היא מינורית ועלות הגג של הטיפול בילד במערכת הבריאות הממלכתית נמוכה מ50 ש"ח ברוב המקרים המכוסים.

אתה הבנת את זה חביבי? טיפולי שיניים בסכומים שכאלה? זו אולי הפעם הראשונה בה נעודד כל אחד ואחת לגלות את הישראלי הטמון בהם/ן ונקרא: "נצלו את המערכת ככל יכולתכם! בריאות ילדכם תלויה בכך".

בחירת רופא שיניים – ילדים – התאמה לילדים

לא כל רופא מתאים לטיפול בילדים. נסו למצוא רופא בעל התמחות בטיפול בילדים בכל קטגוריה. גם אם מדובר על מומחה ליישור או על מומחה לשיקום, "זווית" הטיפול בילדים היא נושא שיש להתחשב בו. הגישה המטפלת צריכה להיות מכילה, סבלנית ונעימה ככל האפשר.

המרפאה המדוברת היא הסביבה העוטפת. האם פוקדים את המרפאה ילדים רבים? האם המרפאה מותאמת לילדים? צבעונית? נגישה? האם ישנם משחקים בחדר ההמתנה? חשוב להסביר – אין פה טענה שרופא מוצלח לילדים חייב להחזיק בחדר המתנה צבעוני ומקושקש. הרצון הוא לחשוף את מידת ההתאמה והרצון לטיפול בילדים כפי שיתבטא בחלל.

בחירת רופא שיניים – ילדים – התאמה טיפולית

ולבסוף – חשובה גם הרפואה הלא כן? טיפולים לילדים הם מחלק בפני עצמה. בין אם מדובר בטיפול שיננית, בטיפול תחת הרדמה חלקית או חלילה מלאה, חשוב לשאול מראש האם הרופא המטפל וצוות המרפאה שלו יודעים, מוסמכים ונוהגים – לספק את השירות המלא גם בגזרת הילדים.

בחירת רופא שיניים – בגירים

בהמשך לחלק הראשון במאמר – הבחירה הנכונה ברופא השיניים אקוטית כמובן הרבה יותר בשכבות הגיל הצעירות, אבל גם הרופא שלנו חשוב מאין כמותו ובחירת רופא שיניים גם לבגיר היא נושא שיש לתת עליו את הדעת. זכרו – אם לא נח להגיע לרופא, מגיעים פחות. ואם מגיעים פחות – התוצאות שלנו טובות פחות.

אז איך לבחור את הרופא המושלם? קדימה לדרך

בחירת רופא שיניים – בגירים – "נוחות תפעולית"

למי מאיתנו זה לא קרה? נרשמנו לחדר הכושר המפואר, אבל לא הלכנו לבקר בו לאחר החודש הראשון משום שאין לנו "שעתיים וחצי פנויות ביום". קבענו לנו יעד לביקור בהצגות אבל "למי יש זמן להגיע בערב לתיאטרון?"

נסו לבחור במרפאה בקרבת מקום. כמה שיותר קרוב, יותר טוב. כך תוכלו לפתח שגרה בה ביקור אצל רופא השיניים הוא חובה תקופתית נחמדה באופן יחסי, ולא "מוצא אחרון" ברגע בו אין יותר אפשרות לדחות את הכאב שהתעלמנו ממנו כבר במשך חודשים.

בחירת רופא שיניים – בגירים – כוחנו בגודלנו

נכון, ישנם יתרונות מהותיים גם בבחירה במרפאת בוטיק זעירה, אולם חשוב לשים לב כי לגודל יש יתרון מהותי. אי-לכך זו ההמלצה שלנו. נסו למצוא את מקומכם בגוף בגודל "אמצע". לא מרפאה איזוטרית בה תוכלו להידחות זמן ארוך בשל עומס מטופלים, או לחילופין בה הרופא המטפל עשוי לצאת לחופשה ללא תחליף.

למרפאה גדולה ומגוונת (דוגמת מרפאות Wesmile) יתרונות גם בריבוי הדעות והמומחיות בצוות המטפל. כך בהפסקה מעל כוס מים יכול מומחה לשחזור הפה להיוועץ כבדרך אגב באורתודנט מומחה וכיו"ב.

ולבסוף – היחס. נסו למצוא "מקום טוב באמצע" בו אתם לא "אחד מני מליון" ומצד שני – לא "אחד ויחיד" על כל המשתמע מכך.

בחירת רופא שיניים – בגירים – איכות רפואית

כמובן שההמלצה הראשית היא לבחור ברופא הטוב ביותר. גשו למרפאה (כדאי להתייעץ על משפחה וחברים קרובים על מקום מעולה במידת האפשר). הגיעו למרפאה, בחנו את ההיגיינה, התחושה, הריח. את האנרגיה הצוותית, את דסק הקבלה. נסו "לנשום" את המקום ולשאוף אותו אליכם. איך התחושה?

שאלו את הצוות לגבי ההתמחויות השונות! אין בושה בשאלה "האם יש במקום מומחה ליישור שיניים?" האם יש מומחה לילדים או לשיקום? כתרים? זכותכם וכדאי שתשאלו.

ולבסוף בחנו את איכות הציוד. את המותגים הגדולים, את הבחירה ביצרנים הגדולים והטובים ביותר. אתם כבר יודעים שאצלינו עובדים עם Invisalign, אבל השאלה נכונה גם במקרים שלא נוגעים ביישור שיניים שקוף או בכלל.

לסיכום

בחירת רופא השיניים שלנו היא משימה חשובה! אקוטית. כזו לה עשויות להיות השפעות ארוכות טווח, לצד קצרות מועד. הבחירה הנכונה עשויה להיות החלטה שתשנה את חייכם לחיוב. החלטה שתבנה את החיוך המושלם של הילדים שלכם לאורך ימים ושנים. בהצלחה!

בדרך (הנכונה) לחיוך המושלם – Wesmile

בחירת רופא שיניים
בחירת רופא שיניים

אולי יעניין אותכם גם

יישור שיניים

יישור שיניים שקוף: הזמן הנכון הוא עכשיו

שיניים ישרות הן לא רק אסתטיות, אלא גם בריאותיות. שיניים עקומות עלולות לגרום לבעיות בריאותיות כגון בעיות שיניים, מחלות חניכיים ובעיות בליעה. בנוסף, שיניים עקומות

יישור שיניים

הלבנת שיניים: כל מה שצריך לדעת

חיוך הוא אחד המאפיינים החשובים ביותר בפנינו. הוא יכול להעביר מגוון רחב של רגשות, החל מביישנות ועד ביטחון עצמי. שיניים לבנות ונקיות הן חלק חשוב

We loveto see you smile

תגידו ביי ביי לגשר הברזלים הישן ותכירו את WE SMILE
השיטה המהפכנית ליישור שיניים שקוף מבלי שאך אחד ייראה!
הקשתיות השקופות מאפשרות לשמור על אורח חיים שגרתי ומעניקות תוצאות מדהימות בתוך פרק זמן קצר.מוכנים להחזיר את החיוך לפנים?

לבדיקת התאמה ללא עלות

רוצים לקבל הטבה מסמיילי?
(העוזרת החכמה שלנו בוואצאפ)

השאירו את המספר שלכם וקבלו הודעה מיידית!

לייעוץ ב-WhatsApp