!

6577*

למה נוצרים רווחים בשיניים וכיצד ניתן לסגור אותם?

איך נוצר רווח בשיניים? איך גנטיקה, מחלות והרגלים קשורים לזה? ומהן דרכי הטיפול לצמצום הרווחים? שוב אנחנו כאן עם כל התשובות.

רווח בשיניים הוא ביטוי שגור בשפה מדוברת: "יש לה רווח בשיניים", "ראית את הרווח בשיניים שלו?" כנראה שיצא לכולנו להיתקל או לדבר על הנושא. אז למה אנחנו בוחרים בנושא כל כך מוכר לכתוב עליו מאמר? שאלה מצוינת! הסיבה לכך היא שרווח בשיניים הוא מצב שעשוי להיות אסתטי בלבד, אבל יכול להיות גם רפואי. אולי אתם בכלל אוהבים את הרווח בשיניים שלכם, ואולי אתם לא יכולים לסבול אותו משתקף במראה. אז אם נצליח להבהיר קצת על הסיבות לרווח בשיניים, מה אפשר לעשות, ובכלל- להנגיש לכם את הנושא, אנחנו את שלנו עשינו. 

מה זה רווח בשיניים?

ההגדרה היא סובייקטיבית. בין השיניים שלנו, באופן טבעי קיימים לעיתים רווחים. לרוב, כשאנחנו מתייחסים לרווח בשיניים אנו מתייחסים לתופעה בה ניתן "להבחין" ברווחים בין השיניים, או בחוסר סדירות הרווחים (אם בין כל שן לרעותה יש רווח קטנצ'יק, אבל  בשן אחת הרווח גדול יותר בצורה הנראית לעין).

כמו בנושאים רבים הנוגעים לאסתטיקת הפה, קיימות מספר נקודות מפתח, עוד לפני ש"צוללים" לעומק הנושא. 

  1. מדובר בנושא שעשוי להיות אסתטי, אך יכול להיות גם רפואי .
  2. ההחלטה בנושאים אסתטיים, היא סובייקטיבית ומעוגנת בתחושת הפציינט. (אם רווח מפריע לכם, זה רווח. אם הוא לא מפריע לכם – הוא פרט חינני). 
  3. במצבים בהם קיים צורך בטיפול רפואי, אל תחסכו את התייעצות עם רופא מטפל. המידע שתוכלו למצוא פה, או בכל מקום אחר ברחבי הרשת, לא מהווה תחליף לייעוץ רפואי. פשוט- משום שזה בלתי אפשרי. 

מהי דיאסטמה (רווח בשיניים הקדמיות)?

דיאסטמה (Diastema בלעז) הוא מצב בו קיים רווח בין השיניים החותכות העליונות. מדובר ב"פגם" אסתטי נפוץ יחסית, והמקור לאותו ריווח יתר נעוץ בעיקר במצב בו קיימת חוסר התאמה בין הלסת והשיניים. במקרה דנן – לסת גדולה, שיניים קטנות.  

במצבים בהם מדובר בדיאסטמה צעירה (המצב נפוץ יחסית בגילאים הצעירים), קיימים מקרים בהם הפה "מרפא את עצמו" ועם צמיחת שיניים קבועות ("שיני בשר" עבור חלק מאיתנו), הלחץ שיפעילו ידחק את השיניים לצפיפות והפער עשוי להצטמצם עד כדי סגירה. 

שיניים עקומות ומרווחות - לפני ואחרי יישור
דוגמא לדיאסטמה - לפני (מימין) ואחרי (משמאל) טיפול יישור שיניים

מה גורם להיווצרות רווח בשיניים?

קיימות סיבות רבות להיווצרות של רווח בשיניים. אם אתם זוכרים את פסקת הפתיחה, עצם הגדרת הרווח בשיניים הוא עניין "נזיל". אבל בכל זאת- אם מעניין אתכם "למה דווקא אצלי" או סתם בא לכם ללמוד קצת, אז הנה הסיבות:

1. גנטיקה (תורשה) 

קיימות סיבות שונות לריווח השיניים שלנו, כשחלק לא קטן מהן נעוץ בעיקר בסיבות תורשתיות מולדות. כאמור- אי התאמה בין גודל הלסת לגודל השיניים היא סיבה מהותית ויסודית. די ברור- שאם תרכיבו שיניים קטנות על לסת גדולה תקבלו? נכון! רווחים. 

כמו כן קיימות סיבות תורשתיות מאופיינות דוגמת מיקרודונטיה (שיניים קטנות עקב בעיית התפתחות – תוכלו לזהות לעתים ע"י צורת "יתד" (Peg shape) וכיו"ב), היפודונטיה המתארת מצב בו חלק משיני ה"בשר" שלנו לא מתפתחות עקב בעיה מולדת, וסיבות תורשתיות אחרות, נפוצות פחות. 

2. מחלות 

לעתים, בשל הסתבכות של מחלת חניכיים, עשויים להגיע למצב בו קיימת ספיגת עצם, ומאבדים את התמיכה של השיניים החותכות הקדמיות. כפועל יוצא – השיניים "נדחקות" החוצה, ורווחים נוצרים. סיבות רפואיות אחרות קיימות גם כן, אף כי נפוצות פחות. 

3. הרגלים

כן, גם ההרגלים שלנו עשויים ליצור רווחים בין השיניים. לצורך העניין, הרגלים דומים ל"נשיכת השפה התחתונה" או מציצת אצבע, דחיפת לשון ועוד. כמו בכל מצב רפואי אחר, גם אנחנו חלק מהעניין! והרגלים נכונים יעזרו לשמור ולטפח, לעומת הרגלים רעים שסביר שיהיו לפחות (חלק) מהסיבה לבעיה. 

אז מה בעצם הבעיה ברווח בשיניים?

כאמור, ההחלטה הרפואית על מצב של "רווח בשיניים" מורכבת. במצבי הקיצון – מדובר כתמיד בבעיה רפואית. ככזו, יש צורך של ממש לטפל בה. מאידך- גם החלטה על חוסר חיבה למצב הנראות הקיים היא סיבה חשובה. 

אם כן – בעיות בשל ריווח בשיניים שלנו מתחילות בנושאי ביטחון עצמי ושמחה (ישנם כאלה שיבחרו שלא לחייך או יהיו מודעים מאד לעצמם בשל הריווח). לפעמים, מספיקה התחושה של "לא בא לי להסתכל במראה" גם אם לא מדובר על ביישנות יתר של ממש. במצבי קיצון כאמור- הבעיה הופכת לבעיה רפואית של ממש. רווחים גדולים בין השיניים עשויים "להפריע" לשיניים הסמוכות לתפוס את מקומן הטבעי במהלך הצמיחה. 

רווח בשיניים - לפני ואחרי יישור
ממבוכה ועד בעיות רפואיות של ממש. בתמונה - רווח בשיניים לפני טיפול (מימין) ולאחריו (משמאל)

כל הדרכים לצמצום/סגירת רווח בשיניים

קיימות אפשרויות רבות לצמצום הרווח בשיניים. ננסה לעמוד על כמה מהן בצורה סדורה ככל האפשר, שתקל עליכם (בתקווה) את המחקר וההבנה. 

1. ניתוח 

אפשרות ראשונה, הרלוונטית במצב בו הרווח בשיניים שלנו נובע מפרנום מוגדל (הפרנום הינו הקרום המחבר את השפה העליונה אל החניכיים, ולעתים יש צורך בניתוח בשביל להסיר את ההפרעה. 

2. טיפול אורתודנטי 

את נושא הסגירה באמצעים אורתודנטיים כיסינו באין ספור מאמרים, מידע רב שתוכלו למצוא אצלינו כולל את ההשוואה בין השיטות השונות, את היתרונות והחסרונות בכל שיטה, את החלוקה בין טיפול "דור ישן ודור חדש" ועוד. בין האפשרויות השונות תמצאו גם את הבחירה האישית שלנו – יישור שיניים שקוף

בשיטה זו, משתמשים בהדמיה דיגיטלית מתקדמת שהופכת סריקת תלת מימד רפואית למערכת יישור מתקדמת, בה מתוכננים השלבים השונים מראש. כפועל יוצא, מיוצרת סדרה אישית לגמרי של "קשתיות שקופות" שידחקו את השיניים שלכם בדיוק למקום האידיאלי. 

הקשתיות איכותית, שקופות לגמרי כך שלא תפגעו באיכות החיים שלכם, בביטחון העצמי או בקריירה. אף אחד לא ישים לב! כמו כן מדובר בהליך מדויק, צפוי מראש, וכזה שניתן להתאים לשגרה שלכם. את הקשתיות יש לעטות כ22 שעות ביממה, אך הן מוסרות באופן קבוע לפני אכילה, שתיה חמה, צחצוח השיניים או כל סיבה אישית (נאום חשוב, חופה או כל רעיון שחשוב לכם). 

בהקשר הכתבה הנוכחית – ניתן להתייחס לכלל שיטות יישור השיניים כאפשרות לצמצום רווחים. גם "גשר קוביות" ישן הוא אפשרות. ברמה הסובייקטיבית, אצלינו מאמינים בדבר אחד, ואחד בלבד – יישור שיניים שקוף. ולכן אנו מתמקדים רק בו. 

3. שתלים

במידה והרווחים בשיניים שלנו נובעים מסיבות של חוסר בשיניים בעקבות גנטיקה, מחלה שגרמה לאובדן וכיו"ב, בעקבותיהן תנועת שן ולחץ מיותר- ניתן לפעמים לתקן את הבעיה באמצעות השתלה של שיניים נכונות במיקומים אסטרטגיים שיתמכו את מערכת הלסת הקיים ויעזרו לצמצם את הרווחים המדוברים. 

4. תוספות

השיטה האחרונה עליה נרצה לספר היא שיטה בה לא "סוגרים" את הרווחים בשיניים, אלא "מדביקים" בעצם תוספות לשן. היתרונות המרכזיים לשיטה הן הנוחות והמהירות. טיפול קצר עשוי "להחביא" בעיה שתיקח זמן רב יותר לפתרון בדרכים אחרות. 

ומה עושים בוויסמייל?

כאמור- אצלינו אנחנו עושים את המקסימום בשביל להתמחות, ומאמינים בשיטה המתקדמת ביותר- שיטת יישור בקשתיות שקופות. אנו בוחרים בבדיקות מעמיקות של היצרנים השונים, עובדים ללא הרף על דיוק ושיפור, זוכים לאהדה והדרכה ממומחים שונים בתחום ולא מפסיקים לשפר ולחייך. 

בדרך לחיוך המושלם (שלכם), Wesmile

נכתב על ידי ד"ר דורון בר-חן
ד"ר בר-חן הינו מומחה לשיקום הפה, בעל מרפאות פרטיות בקיסריה ובנתניה. לאורך שנות פעילותו הרפואית בארץ ובחו"ל הקים מרכזים רפואיים מתקדמים, שימש כמדריך קליני באוניברסיטאות, ניהל רשת מרפאות ארצית ומשמש כמרצה מבוקש בתחום. תפיסתו היא מקצועית- רפואית ייחודית, המשלבת פתרונות יצירתיים וטכנולוגיות רפואיות חדשניות.

רק ב-WeSmile, בדיקת ייעוץ בקליניקה ללא עלות וללא התחייבות!

אולי יעניין אותכם גם

יישור שיניים

יישור שיניים שקוף: הזמן הנכון הוא עכשיו

שיניים ישרות הן לא רק אסתטיות, אלא גם בריאותיות. שיניים עקומות עלולות לגרום לבעיות בריאותיות כגון בעיות שיניים, מחלות חניכיים ובעיות בליעה. בנוסף, שיניים עקומות

יישור שיניים

הלבנת שיניים: כל מה שצריך לדעת

חיוך הוא אחד המאפיינים החשובים ביותר בפנינו. הוא יכול להעביר מגוון רחב של רגשות, החל מביישנות ועד ביטחון עצמי. שיניים לבנות ונקיות הן חלק חשוב

We loveto see you smile

תגידו ביי ביי לגשר הברזלים הישן ותכירו את WE SMILE
השיטה המהפכנית ליישור שיניים שקוף מבלי שאך אחד ייראה!
הקשתיות השקופות מאפשרות לשמור על אורח חיים שגרתי ומעניקות תוצאות מדהימות בתוך פרק זמן קצר.מוכנים להחזיר את החיוך לפנים?

לבדיקת התאמה ללא עלות

רוצים לקבל הטבה מסמיילי?
(העוזרת החכמה שלנו בוואצאפ)

השאירו את המספר שלכם וקבלו הודעה מיידית!

לייעוץ ב-WhatsApp