!

6577*

שיניים עקומות – למה זה קורה ואיך מטפלים בזה?

בחירת רופא שיניים
מהן שיניים עקומות? מה גורם להן להתעקם? באילו מקרים כדאי לטפל בהן ומהו תהליך הטיפול? קראו עוד

מהן שיניים עקומות?

ההגדרה של שיניים עקומות היא הגדרה סובייקטיבית לחלוטין. לסת בה שיניים עקומות עבור אחד, יכולה להיות לסת ישרה להפליא עבור אחר, כך שההגדרה היא אישית, אסתטית, בריאותית, וכן – גם החלטה על סגנון חיים.

שיניים עקומות הוא הביטוי השכיח ביותר כשמדברים על יישור שיניים. למה ליישר? כי השיניים עקומות. איך קוראים למצב בו יש רווחים בין השיניים? שיניים עקומות. איך קוראים לזה כ"שן עולה על שן"? שיניים עקומות… אז ננסה לעשות בזה מעט סדר, בעיקר משום שאם כולנו מבינים על מה אנחנו מדברים, העתיד קל יותר לחיזוי, וכולם מדברים באותה השפה. 

במחקרים סביב הגלובוס נראה כי למעלה מ 50% מבני הנוער סובלים מסוג כזה או אחר, בעצימות כזו או אחרת של חוסר סדירות בשיניים שלהם, ולכן, ניתן להבין שאם אתם מרגישים שהפה שלכם צריך קצת עזרה, אתם לא לבד.

מה הם הגורמים לשיניים עקומות?

נתחיל למנות את הסיבות לשיניים עקומות ומשם נוכל להעמיק ולגלוש גם לתהליכי הטיפול המומלצים. חשוב לשים לב כמו תמיד – שהכתוב במאמרים שלנו לא מהווה תחליף לייעוץ רפואי אישי. בכל שאלה מקצועית ורפואית אמיתית, אין תחליף להתייעצות עם הרופא המטפל שלכם. בצורה הזו תוכלו לישון בשקט ולדעת שבעל מקצוע מעולה עומד מאחוריכם. 

מספר השיניים

אז הסיבה הראשונה היא סיבה נפוצה מאד. כמות השיניים בלסת שלנו. לעתים קרובות נראה מצבים בהם יש שיניים רבות (צפופות מדי) או מעטות מידי בלסת שלנו, מצב אשר עשוי ליצור מראה לא אחיד, לא מסודר או לא רציף. במקרי קיצון יש צורך בעקירה של ממש לטובת הארגון המדובר (למען הסדר הטוב 🙂 ). 

שיני חלב

שיני החלב (או יותר נכון לומר- היעדר שיני החלב) שנושרות בגיל צעיר, עשויות ליצור מצב בעת בקיעת השיניים הקבועות, בו הצמיחה לא אחידה וישרה. ניתן להתנגד לתופעה באמצעות "ספייסרים" (שומרי מקום), אך לא בהכרח ולעיתים הנ"ל "מתפספס". 

חוסר התאמה

חוסר התאמה בין השיניים ובין הלסת עשוי ליצור מצב בו הלסת קטנה יחסית, ואילו השיניים גדולות יחסית. משמע- אין לשיניים מספיק מקום ב"בסיס" (הלסת), ואילו "למעלה" הן גדולות ומרווחות כהלכה. מצב שכמובן יגרום לעיוות במראה ובסימטריה. 

התנהגות אנושית

מצצתם אצבע עד גיל מאוחר? לא מפסיקים לכרסם עט במהלך השיעורים? ההרגלים האוראליים שלכם עשויים להשפיע בצורה ישירה על צמיחת השיניים, ועל הזוויות בה יצמחו. ההפרעה עשויה ליצור מצב בו יש ריווח יתר בין לסת עליונה ותחתונה, כמו גם מצבים של מנח שגוי. במקרי קיצון- קיימת בעיה פסיכולוגית של קיבוע אוראלי, שעשויה להזיק בצורה קטסטרופלית. כמו תמיד- האויב הגדול ביותר שלנו הוא אנו עצמנו. 

גורמים לא ידועים

חושבים שהמדע יודע הכל? תחשבו שוב. בנושאים רבים, והשיניים שלכם הן אחד מהנושאים הנ"ל, חסר לנו ידע אמיתי על הסיבות והתהליכים שעשויים לגרום לנזק המדובר.

שיניים עקומות ומרווחות - לפני ואחרי יישור
שיניים עקומות לפני יישור (מימין) ואחרי (משמאל)

האם כדאי לטפל בשיניים עקומות?

לפני הכל כפי שצוין לעיל, הבחירה בהגדרת שן עקומה או ישרה היא תחושה אישית של ממש. נכון- יש מצבי קיצון בהם יש בעיה רפואית שפוגעת בפה, או בעיית שיח ודיקציה כתוצאה משיניים עקומות של ממש, אבל ברוב המקרים מדובר בהחלטה אסתטית התורמת לביטחון העצמי שלנו. ולכן – התשובה הבסיסית והיסודית ביותר תהיה: 

  1. טפלו בשיניים שלכם בצורה בהולה במידה ומדובר במצב קיצון רפואי! אסור לתת למצב להידרדר ולתהליך השפעות ארוכות טווח עליכם ועל העתיד האוראלי שלכם. 
  2. במידה ומדובר בנושא אסתטי- אתם לא חייבים לסבול, אבל אתם גם לא חייבים ליישר! קבלו את ההחלטה בצורה נעימה, מושכלת, ובלי לחץ מיותר. אתם הסיבה, ואתם בית המשפט. מה שטוב לכם, נכון לכם. ומה שלא? פשוט לא חייב לקרות. 
  3. המלצה- היא כמובן לטפל בשיניים שלכם. מחקרים, וגם הניסיון האישי שלנו, מוכיחים כי לאחר הטיפול המטופל שמח, מרוצה, רגוע וגם מקבל אחלה "בוסט" לביטחון העצמי שלו. 

מתי כדאי להתחיל טיפול?

את הטיפול בשיניים שלכם כדאי להתחיל בהתאם לתחושה האישית, שיקולי זמן, שיקולי תזרים אישי, ואפילו לוח השנה שלכם. מתכננים לצאת לטיול? אל תקבעו את הטיפול הראשון ביום שלפניו… יודעים שאתם הולכים לשבת בבית חצי שנה (אהמ… מישהו אמר סגר?), זה זמן מעולה ליישר את השיניים שלכם. 

כמובן שישנם גם מצבים בהם יש סיבה מקצועית של ממש לתהליכי הטיפול והתזמון שלהם. ננסה להתייחס מעט לדבר. לדוג' – אם מדובר בפציינט בגיל נוער, ההמלצה שלנו תהיה להתחיל טיפול רק אם הגיע לגיל בו אפשר לסמוך על שיתוף הפעולה שלו. את הקשתיות יש לעטות כ 22 שעות ביממה לתהליך אידיאלי, ואם הפציינט צעיר מידי, צפויות בעיות מחויבות. 

סיבה נוספת לתזמון התהליך עשויה להיות צורך של ממש- ובמקרה כזה עדיף שתשאלו את הרופא שלכם מה חייב לקרות ומתי. אבל בתור כלל אצבע – אם העיוות בשיניים פוגע בדיבור שלכם, השיניים "מגרדות" האחת את ציפוי האמייל של רעותה או אפילו קיימת בעיה בשמירה על היגיינה בשל העיוות- זה הזמן ללכת לרופא ולשאול אותו "מתי אפשר להתחיל?"

תהליך הטיפול בשיניים עקומות

אז מגיעים לתכל'ס, אם יש לנו שיניים עקומות, איך ומה הוא התהליך הנכון אותו כדאי לבצע בשביל להגיע לתוצאות אותן חיפשנו? התשובה לשאלה הזו מורכבת מ2 חלקים. בחלקה הראשון- מדובר על הליך טכני המשותף לכל הליכי יישור שיניים, ובחלק האחרון- התשובה תלויה בשיטת יישור השיניים שלכם. 

טיפול בשיניים עקומות – החלק המשותף

החלק המשותף לכל תהליכי יישור השיניים הוא "המבוא". 

  1. זיהוי הבעיה
  2. החלטה על הצורך הטיפולי 
  3. החלטה על גורם מטפל 
  4. פגישה ראשונה בה יבחן הרופא את המצב 
  5. (לרוב) צילום לטובת בחינה מעמיקה
  6. קבלת תוצאות והמלצת הרופא על טיפול מתאים
  7. התחלת תהליך 

טיפול בשיניים עקומות – החלק הייחודי

בעצם תהליך ההמשך שלכם תלוי בעיקר בשיטה בה בחרתם ליישר את השיניים שלכם. לדוגמא – אם בחרתם ביישור באמצעות קוביות, התהליך ימשיך בהתקנת הגשר, ומשם לביקורים קבועים בהם יתאים הרופא את המתיחה, ועד סיום התהליך. אבל אצלנו מדברים על יישור שיניים שקוף, ולכן נמשיך בתהליך בהתאם לשיטה הנהוגה אצלנו. 

  1. שליחת הדמיות שנסרקו בשלב 5 ליצרן Invisalign
  2. ייצור סדרת קשתיות מותאמת אישית 
  3. מסירה של מארז הקשתיות מול הרופא המטפל, והתאמת הקשתית הראשונה
  4. המשך תהליך אישי, בו מחליפים קשתיות באופן עצמאי
  5. ביקורים לטובת ביקורת בלבד 
  6. סיום

למה וויסמייל?

הבחירה בוויסמייל היא בחירה אישית לגמרי. נשתדל לגעת רק בנקודות, משום שאנחנו, איך לומר, קצת משוחדים. 

  1. בגלל הפריסה – חשוב להיות קרוב, המשמעות היא הזמן היקר שלכם. בוויסמייל תוכלו לבקר בסניפים שונים בהתאם לאזור המגורים שלכם. 
  2. בגלל ההתמחות – אצלנו עושים יישור שיניים שקוףוזהו. רק יישור שקוף, רק באיכות הגבוהה ביותר. כך שאתם צריכים לשאול את עצמכם, את מי אתם מעדיפים? 
  3. בגלל השירות והסטנדרטים הגבוהים. 
  4. בגלל איכות הציוד והמתקנים – בהם אנו משתמשים. בביקור במרפאות של וויסמייל תוכלו למצוא את המתקנים הרפואיים המתקדמים והמפנקים ביותר בישראל. איכות ושירות הם חלקים משלימים בעיננו. 

סיכום

במאמר ניסינו לסכם עבורכם את נושא השיניים העקומות. כמובן- שקשה לעטוף נושא רחב מעין זה בכתבה, אבל ניסינו לרכז לכם את המיטב. כמובן, אצלנו כל יום הוא יום לעסוק בו בשיניים עקומות, כך שמבחינתנו כדאי שתשאלו כל מה שתרצו. בזה אנחנו עוסקים. רק בזה.

 

נכתב על ידי ד"ר דורון בר-חן
ד"ר בר-חן הינו מומחה לשיקום הפה, בעל מרפאות פרטיות בקיסריה ובנתניה. לאורך שנות פעילותו הרפואית בארץ ובחו"ל הקים מרכזים רפואיים מתקדמים, שימש כמדריך קליני באוניברסיטאות, ניהל רשת מרפאות ארצית ומשמש כמרצה מבוקש בתחום. תפיסתו היא מקצועית- רפואית ייחודית, המשלבת פתרונות יצירתיים וטכנולוגיות רפואיות חדשניות.

רק ב-WeSmile, בדיקת ייעוץ בקליניקה ללא עלות וללא התחייבות!

אולי יעניין אותכם גם

יישור שיניים

יישור שיניים שקוף: הזמן הנכון הוא עכשיו

שיניים ישרות הן לא רק אסתטיות, אלא גם בריאותיות. שיניים עקומות עלולות לגרום לבעיות בריאותיות כגון בעיות שיניים, מחלות חניכיים ובעיות בליעה. בנוסף, שיניים עקומות

יישור שיניים

הלבנת שיניים: כל מה שצריך לדעת

חיוך הוא אחד המאפיינים החשובים ביותר בפנינו. הוא יכול להעביר מגוון רחב של רגשות, החל מביישנות ועד ביטחון עצמי. שיניים לבנות ונקיות הן חלק חשוב

We loveto see you smile

תגידו ביי ביי לגשר הברזלים הישן ותכירו את WE SMILE
השיטה המהפכנית ליישור שיניים שקוף מבלי שאך אחד ייראה!
הקשתיות השקופות מאפשרות לשמור על אורח חיים שגרתי ומעניקות תוצאות מדהימות בתוך פרק זמן קצר.מוכנים להחזיר את החיוך לפנים?

לבדיקת התאמה ללא עלות

רוצים לקבל הטבה מסמיילי?
(העוזרת החכמה שלנו בוואצאפ)

השאירו את המספר שלכם וקבלו הודעה מיידית!

לייעוץ ב-WhatsApp