טופס הסכמה לטיפול יישור שיניים (אורתודנטי) – WeSmile

טיפול אורתודונטי מוצלח מתאפשר על ידי שיתוף פעולה בין הרופא/ה למטופל/ת. מטופל/ת מודע/ת משיג/ה תוצאות טובות יותר. לטיפול יש יתרונות רבים וביניהם "חיוך יפה ואסתטי" אולם כמו כל טיפול יש לו גם מגבלות וסיכונים אפשריים.  בנוסף, ישנם מקרים בהם יהיה צורך בהתערבות טיפולית נוספת לפני תחילת טיפול זה או בסיומו. אנא קרא/י בעיון מידע זה ובקש/י מן הרופא/ה הסבר במידה ויש משהו שאינו ברור לך.

 

התחייבות החברה כלפי המטופל

ווי סמייל קלאב בע"מ מתחייבת לספק עבור המטופל תוכנית ליישור שיניים הכוללת:

  • סריקה ותוכנית טיפול בתלת מימד.
  • סט צילומים אורתודנטי.
  • טיפול ראשוני להסרת אבנית (בריאות החניכיים והצורך בטיפולי חניכיים משלימים יקבע בעת הבדיקה הראשונה ולפני תחילת הטיפול).
  • מפגשים עם רופא/ת שיניים על פי תוכנית הטיפול.
  • סט קשתיות שקופות המותאמות אישית עבור המטופל עד לסיום הטיפול ועד קשתית נוספות אחת  ללא עלות, במקרה של אובדן או שבר.
  • ערכה מיוחדת עם כלל העזרים וההנחיות לטיפול מוצלח.
  • קיבוע בתום התהליך עם אחריות לשנה.

הבנה הדדית בין החברה למטופל

החברה מתחייבת לעשות את כל מאמציה להביא את המטופל לתוצאה אשר הוצגה בפניו בהדמיה ואושרה על ידו. מובן למטופל כי יש מקרים בהם תוצאות הטיפול אינן תלויות ביכולות החברה. מקרים אלו עלולים לנבוע מסיבות גנטיות, אי הקפדה על הנחיות הטיפול והזמן המתבקש להרכבת הקשתיות או מסיבות שאינן ניתנות לחיזוי עתידי.

יתרונות הקשתיות השקופות

הטיפול האורתודנטי בשיטה זו מתבצע על ידי הרכבת קשתיות שקופות מתחלפות ומטרתו להזיז את השיניים בכדי לשפר את החיוך והמראה האסתטי. לטיפול זה יש את היתרונות של יישור שיניים מסורתי והוא מתבצע ללא צורך בחוטים. שיטת הקשתיות מאפשרת התאמה אישית למידותיך על פי תוכנית טיפול אותה קובע הרופא/ה לאחר בדיקת היעוץ.

יתרונות הטיפול ביישור שיניים שקוף:

  • אסתטיות- הקשתיות שקופות וכמעט שלא מבחינים בהן
  • נוחות- הקשתיות מורכבות בקלות/ נשלפות לכל מטרה ללא הגבלה, קל להתרגל אליהן ונגרם מינימום אי נוחות או כאב האופייני לפציעה מחוטים או סמכים
  • בריאות- הקשתיות נשלפות ומאפשרות שמירה על היגיינה וצחצוח
  • יעילות- הקשתיות מאפשרות דיוק באמצעות סריקה תלת מימדית מתקדמת
  • זמן- משך הטיפול לרוב קצר יותר מטיפולים אחרים וכן כמות הפעמים שנדרש לבקר במרפאה
  • מחיר- הטיפול בקשתיות שקופות מאפשר חיסכון כספי בטיפולים מיותרים מצטברים

סיכונים ותופעות אפשריות במהלך הטיפול עם קשתיות

  • על המטופל/ת להרכיב את הקשתיות בפה במשך 22 שעות ביום ולהסירן בזמן אכילה, שתיה חמה, עישון, צחצוח שיניים וכל מה שעלול לפגוע בשלמות הקשתית. תופעות או מצבים קליניים אפשריים כגון: ספיגת עצם כתוצאה ממחלת חניכיים, שורשים קצרים מסיבות טבעיות או בגלל טיפולים קודמים, דלקות חניכיים יכולים להשפיע על משך הטיפול ואף על היכולת לבצע אותו ככלל.
  • מספר הקשתיות במשך הטיפול מתוכנן אישית לכל מטופל/ת בהתאם למצב הקליני של השיניים והפה שלו/ה. על המטופל/ת לדאוג לשמירה על הגיינת הפה (צחצוח שיניים, שימוש בחוט דנטלי וכד') ככלל ובמידה קפדנית יותר במשך הטיפול ובעת הרכבת הקשתיות. היגיינת פה לקויה, שבירת הקשתיות, אי החלפת הקשתית לפי תוכנית הטיפול שנקבעה ואי הגעה לביקורות יגרמו להארכת זמן הטיפול, יגדילו את העלויות וישפיעו על איכות התוצאה הסופית. חשוב לבצע ביקורת וטיפול הסרת אבנית אחת לחצי שנה בזמן הטיפול ולאחריו בכדי למנוע בעיות חניכיים, והצטברות אבנית.
  • יש לשטוף את הקשתיות במים קרים ו/או לצחצח בעדינות עם משחת שיניים. לעיתים יכול להיות שינוי קל בגוון של הקשתית עקב שתיית קפה/תבלינים. בכל מקרה קשתית מוחלפת לאחר 7-14 ימים.
  • תופעות כגון גידול מואץ של העצם, ספיגת עצם וצורת השיניים כגון כותרת שיניים קצרה עלולים לגרום לתזוזה איטית/אי תזוזה של השיניים ולהשפיע על זמן הטיפול ותוצאותיו.
  • ההסתגלות לקשתיות הנה מהירה אך לעיתים נדירות יכול להיות שתהיה השפעה באופן זמני על הדיבור, הגברה זמנית של רוק או יובש של הפה (תופעות הנגרמות גם עקב מחלות או נטילת תרופות מסוימות).
  • רגישות אי נוחות או כאב יכולים להגרם בתחילת הטיפול למשך מספר ימים ולאחר החלפת סדרת קשתיות. התופעה נגרמת מהלחץ המופעל על השיניים כתוצאה מפעולת היישור.
  • בתחילת התהליך יש לעבור סריקה ממוחשבת וצילום פנורמי. כמו כן יש לבצע טיפול חניכיים בסיסי הכולל הסרת אבנית והדרכה. במהלך הטיפול יתכן שיבוצעו סריקות המשך.
  • במקרים מסוימים כגון: רוטציות והטיות יהיה צורך להוסיף חיבורים קטנים עשויים קומפוזיט בכדי לסייע בהזזת השיניים, העלולים לגרום אי נעימות קלה בשיניים בזמן שהקשתיות מצויות מחוץ לשיניים. במקרים של צפיפות בשיניים כחלק מהטיפול מבצעים שיוף קל באמאייל (ריווח) בכדי לאפשר מקום להזזת השיניים לזרז את מהלך הטיפול ולשפר את תוצאותיו.
  • המצב הרפואי הכללי של המטופל/ת ותרופות שנלקחות עלולים להשפיע על מהלך הטיפול. הטיפול בקשתיות יכול להשפיע על החניכיים והעצם התומכת בשיניים. כמו כן, במידה והשיניים עברו טראומה/חבלה בעבר, השימוש בקשתיות עשוי להחמיר את מצב השיניים להשפיע על היכולת להזיז את השן במהלך טיפול אורטודונטי או לגרום לאובדנה, אולם נדיר שהמטופל/ת יזדקק/תזדקק בשל כך לטיפול אנדודונטי או שיקומי. יש לידע את רופא השיניים על טראומות עבר בזמן היעוץ הראשוני. במהלך הריון ישנה נטייה לדלקות חניכיים ועל כן יש להקפיד על הגיינה ועל ביקורות מסודרות.
  • הקשתיות עומדות בתקנים רפואיים מחמירים, אולם יכולים להיות מקרים נדירים בהם עלולה להגרם תגובה אלרגית לחומר הקשתיות. במידה והמטופל/ת חש/ה בתגובה חריגה יש לדווח מיד לרופא/ה המטפל/ת. כמו כן עלולה להיווצר רגישות /לחץ וכאבים קלים יכולים וטבעי שיגרמו במהלך הטיפול ובמעבר בין הקשתיות על פי השלבים. במקרים נדירים עלולות להיווצר בעיות/כאבים בלסת/בראש/באוזניים במקרה של ספק ובמקרים חריגים יש לידע את הרופא/ה המטפל/ת.
  • ישנם מקרים בהם יישור שיניים בלבד עם קשתיות שקופות, לא יפתור את כל הבעיה הרפואית או האסתטית. במקרה כזה יוצעו הטיפולים המשלימים הרלוונטיים.
  • בתחילת הטיפול ינתן למטופל/ת הסבר אישי מפורט על מהלך הטיפול, סדר החלפת הקשתיות ומשך השימוש בכל אחת מהן. הכנה רפואית דנטלית רצויה וראויה תוצע על ידי הרופא/ה המטפל/ת בתחילת הטיפול או במהלכו. יישור שיניים כמו כל טיפול רפואי אחר יתכן ולא יחזיק לכל החיים.
  • במקרים מסוימים תיתכן השפעה על יציבותם של כתרים וגשרים המצויים בפה, עקב השימוש בקשתיות ויהיה צורך במיקום ובהדבקה מחדש. שחזור דנטלי או הדבקה של כתר במהלך הטיפול בקשתיות יכול להשפיע על מידת ההתאמה של הקשתית לשיניים. לפני ואחרי טיפול מסוג זה התייעץ/י עם הרופא/ה שלך.
  • במהלך כל טיפול אורתודנטי וגם בטיפול בקשתיות עלולה להתרחש ספיגת שורשים, העלולה להביא במקרים נדירים לאיבוד שיניים. שורשים מקוצרים אינם חסרון בתנאים של בריאות חניכיים והגיינה טובה של חלל הפה. בעיקרון, שיני חלב אינם חלק מתהליך יישור אורתודונטי.
  • במקרים של צפיפות חמורה או חסר בשיניים, ייתכן שהקשתית תיסדק/תישבר בזמן החלפתה. במקרה כזה על המטופל/ת ליצור קשר מיד עם הרופא/ה המטפל/ת. במקרים נדירים יגרמו פצעים ונגעים ברקמות הרכות בפה (בחניכיים, בלשון או בשפתיים) על ידי הכנסה והוצאה של הקשתיות. ניתן בקלות לשייף או לגזור את האזור המגרה.
  • מערכות אורתודונטיות נמצאות בחלל הפה וישנם מקרים בהם עלול/ה המטופל/ת ללעוס או לבלוע חלק ממנה.
  • יש להשתמש בקשתיות בסדר שהורה הרופא/ה וכן בקשתית הריטיינר הסופית בכדי למנוע עיכוב בטיפול ובתוצאותיו. יש לעקוב אחר ההוראות שימוש בכל משלוח של קשתיות כדי שהתוצאות תהיינה הטובות ביותר.
  • תזוזת השיניים תלויה במבנה ובצורת השיניים של המטופל/ת, במצב של העצם, הצפיפות, מבנה הפנים- פרופיל, מבנה הלסת והמנשך. יישור השיניים משפר בסופו את המראה האסתטי של החיוך והפנים. השיפור הוא אוניברסלי אולם תמיד תלוי בעיני המתבונן. טיפולים אסתטיים משלימים יוצעו בתחילת הטיפול או במהלכו.
  • טיפול אורתודונטי דורש בסופו קיבוע (ריטיינר) שנשאר באופן קבוע על השיניים על מנת לשמר את תוצאותיו. לרוב יבוצע קיבוע קבוע ובמקרים מורכבים יתכן ויוסף קיבוע לילי נשלף. בטיפולים קצרים ופשוטים יוכל/תוכל הרופא/ה לשקול קיבוע או ריטיינר ללילה בלבד.
  • בתהליך היעוץ לקבלת החלטות הטיפול יתכן ויוצעו טיפולים נלווים ומשלימים על מנת לשפר ולמקסם את התוצאה האסתטית הרצויה (/פרוצדורות קוסמטיות כמו כתרים/ וינירים/ השלמות) אלו יהיו כרוכים בהוצאות נוספות.
  • בכל מקרה של רגישות/פוביה/רפלקס הקאה וכן במקרים של חריקת שיניים/נעילת לסתות, יש לידע את הרופא/ה המטפל/ת ולהתייעץ אתו/אתה על פתרונות אפשריים.

תוכנית היישור כוללת:

סריקה בתלת מימד, צילום פנורמי, הסרת אבנית, מפגשים עם רופא/ת שיניים על פי תוכנית הטיפול, סט קשתיות שקופות המותאמות אישית בעבור כל מטופל עד לסיום הטיפול ועד שלוש קשתיות נוספות ללא עלות, במקרה של אובדן או שבר, ערכה מיוחדת עם כלל העזרים וההנחיות לטיפול מוצלח, קיבוע בתום התהליך עם אחריות לשנה.

הסכם והסכמה

קראתי והבנתי את תוכן המסמך המתאר את היתרונות והסיכונים שעלולים להיות בשיטת הקשתיות השקופות. ניתנה לי האפשרות לשוחח ולהתייעץ על התוכן עם הרופא/ה ולקבל תשובות לכל השאלות ששאלתי. אני נותן/ת בזאת את הסכמתי

לעבור טיפול יישור שינים באמצעות קשתיות שקופות ומתחייב/ת לעקוב ולבצע את הוראות הטיפול כפי שתוכנן והוסבר לי על ידי הרופא/ה.

במידה ויהיו לי שאלות לגבי הטיפול, או בעיות שיוצרו במהלכו עלי ליצור קשר עם הרופא/ה – מיד עם הופעת הבעיה.

אני מאשר/ת כי הוצגה בפניי הדמיית השיניים המדמה את התוצאה הסופית כפי שתראה בסיום הטיפול והיא לשביעות רצוני.

אני מודע/ת כי הרופא/ה שלי או החברה המייצרת את הקשתיות, העובדים שלהם או נציגיהם (סוכנים שלהם) אינם יכולים להבטיח תוצאות/הצלחה מלאה של ציפיות הטיפול .

אני מודע/ת לכך שהרופאים המטפלים הינם בעלי הכשרה לטיפול ליישור שיניים בעזרת קשתיות שקופות ואינם אורתודנטים.

אני מודע/ת לכך שהטיפול ליישור השיניים עובר את פיקוחו של האורתודנט המומחה של החברה.

לצורך הטיפול יהיה עלי לעבור לקיחת מידות, צילומים ו/או הדמיה (ע"י סורק) בכדי לקבל דיאגנוזה של המקרה הנשלח ליצרנית הקשתיות  שתייצר עבורי את הקשתיות השקופות בהתאמה אישית.

אני מודע/ת לכך שבמידה והנחו אותי לטפל בבעיה של "דחיקת לשון" ולא טיפלתי הטיפול ליישור שיניים עלול להיפגם, הקיבוע עלול להשתחרר והחברה אינה תהיה אחראית לתיקונו.

הובא לידיעתי כי כל אלה יוכללו ברשומות הרפואיות שלי כמידע רגיש ומסווג המוגן בסודיות רפואית. ידוע לי שכללי סודיות רפואית בחו"ל שונים מאלו . אני מסכים/ה ומאשר/ת שמידע רפואי הקשור לטיפול שלי יועבר למעבדה המייצרת את הקשתיות וכן להתייעצות עם רופאים נוספים מחוץ לישראל.

אני נותן/ת את הסכמתי לכך שהרופא/ה והמעבדה המייצרת, ישתמשו במקרה שלי למטרות מחקר ולימוד בעילום שם. שימושים נוספים בנתונים הרפואיים שלי, כגון פרסום או שיווק ע"י המעבדה או הרופא/ה שלי, ייעשו רק עם הסכמתי החתומה מראש.

אני מאשר/ת כי לא אנסה לגרום (וגם לא איש מטעמי) לנזק או תיקון שיגרור רווח מכל סוג שהוא (כספי או שווה ערך כספי או אחר) הנובע משימוש בנתוני הרפואיים הכפופים לתנאי הסכם זה.

 

אני מצהיר/ה כי קראתי והבנתי את האמור לעיל וכי אני מסכים/מה לקבלת הטיפול בקשתיות שקופות ליישור שיניים,  על פי התנאים של הסכם זה.

כמו כן, אני מאשר/ת כי קיבלתי הסבר בע"פ אודות הטיפול ומענה לכל שאלותיי מד"ר_____________.

שם המטופל/ת: _______________                     חתימת המטופל/ת או הורה: ___________________

 תאריך: _____________________                   

אני מאשר/ת כי הסברתי למטופל את כל האמור לעיל בפירוט הדרוש והוא חתם על ההסכם לאחר ששוכנעתי שהבין/ה את הסברי במלואם.

שם הרופא/ה המטפל/ת: _______________                         חתימת הרופא/ה: ______________________

מספר רישיון:_______________                                        תאריך:_____________________                             

שם המנהל הרפואי: ד"ר דורון בר חן

שם האורתודנט המומחה המפקח: ד"ר עומר פלייסיג