!

6577*

המדריך המלא לפלטה שקופה ליישור שיניים

Invisalign - פלטה שקופה
מה זה בעצם פלטה שקופה? איך זה שונה משיטות אחרות? למי זה מתאים ולמי לא? מה הן היתרונות והחסרונות ומהו תהליך הטיפול? כל המידע כאן.

מה זה פלטה שקופה?

יישור שיניים באמצעות פלטה שקופה הוא שם לתהליך בו משתמשים בשיטת "הסמכים השקופים" (קשתיות שקופות/ גשר שקוף לשיניים).
Invisalign הוא שמו של היצרן המוביל והמומלץ בשוקמחיר הטיפול בפלטה שקופה יעמוד על לפחות 7,000 ₪ ובהתאם למצב השיניים, יכול גם להגיע עד ל- 50,000 ₪ (במקרים קיצוניים).
הסבר על התמחור בהמשך הכתבה.

חשוב להסביר

"פלטה שקופה" היא כינוי לפלג שלם בעולמות יישור השניים, ואת השיטה ניתן לבצע באופן דומה, על בסיס יצרנים שונים.

לא מספיק ברור? ננסה להסביר:

בדיוק כמו שתוכלו לקנות רכב משפחתי, מבית היוצר של חברות רבות – הונדה, פולקסוואגן, סובארו… כולן עונות על הגדרת "רכב משפחתי" אך היצרן הוא מקור ההבדל ובהתאם, איכות המוצר הסופי. בכתבה נדון על תחום היישור בפלטה שקופה ככלל, בדגש כמובן על היצרן המוביל אינויזליין, משום שמדובר בבחירה המקצועית שלנו פה בוויסמייל. ובכן- ללא הקדמות נוספות, ההסברים על תחום היישור ע"י פלטה שקופה.

שאלות נפוצות:

מה זה יישור שיניים בפלטה שקופה?

יישור שיניים ע"י פלטות שקופות (ללא גשר) הנה שיטה ליישור שיניים, בה משתמשים בסדרה של קשתיות שקופות בשביל לדחוק את השיניים שלנו אל המקום הנכון להן ובכך תורמים למבנה שיניים אחיד, מסודר וללא רווחים.

למי מתאים תהליך היישור?

ההליך מתאים לבעיות של רווחי שיניים, נסיגה או בולטות לסת וכיו"ב ומתאים פחות לבעיות בצורת השן, בצורך לסובב שן וכדומה. כמו כן, פלטה שקופה ליישור שיניים מתאימה במיוחד לאלה שחשובה להם צורתם החיצונית והביטחון העצמי הכרוך בה. דוגמנים, שחקנים, מנהלים בכירים, נואמים מעל במה ובכלל. במידה ויש לכם המשמעת העצמית – הפתרון הזה הוא בשבילכם.

בעבר, יישור שיניים היה תהליך קשה, מורכב וחשוב מכל- מאד מאד בולט. השיניים שלנו- הן חזות הכל ואותן רואים בכל פעם שאנו פותחים את הפה לדבר או לחייך. את השיניים האלה- תהליך יישור השיניים "עיטר" בקוביות ברזל בולטות, ולעתים- בגשר מתכתי בולט לא פחות. אולם- בשנים האחרונות פורצות אל התודעה אפשרויות אחרות, נוחות בהרבה.

הנ"ל איננו תחליף לייעוץ רפואי כמובן. בכל מצב בו תהיו מעוניינים בהליך מקצועי אין תחליף להתייעצות עם הרופא המטפל.

ב-Wesmile אנו מציעים פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, בה תוכלו לגלות האם הטיפול מתאים לכם.

מהו הליך הטיפול (איך זה עובד)?

תחילת הדרך היא תמיד בפגישה, בה נבדוק את התאמתכם לתהליך. בהמשך, סריקת D3 מתקדמת שתכתיב את תכנית הטיפול שלכם בהתאם להנחיות הרופא. ולבסוף, ייצור של סדרת קשתיות מותאמות אישית במיוחד עבורכם ובהתאם לפה שלכם. לאחר שתסיימו את ההליך (בין 12 חודשים לשנה וחצי  במקרים סטנדרטיים, אבל את התוצאות תתחילו לראות כבר תוך מספר שבועות) תוכלו ליהנות מחיוך מושלם.

בוידאו ד"ר דורון בר חן מסביר איך ניראה תהליך הטיפול אצלנו ב-WeSmile:

מהו משך הטיפול?

הליך יישור שיניים על ידי פלטה שקופה לשיניים, משתנה בין לסת אחת או שתיים, כמו גם באורך הטיפול הדרוש בכל אחת מהן (בהתאם למצב הנזק ההתחלתי). ככלל אצבע ניתן לקבוע כי הליך קצר מאד יתחיל ממספר חודשים (כ7-8) ואילו הליך ארוך ביותר יסתיים בתוך למטה משנתיים.

האם יש צורך בהכנה לפני הטיפול?

ההמלצה שלנו- אל תשברו את הראש! כמובן כי ישנם מצבים בהם דרוש תהליך מקדים לטיפול יישור שיניים באמצעות פלטה שקופה, אך המצבים הנ"ל נובעים לרוב ממצב רפואי של הפה שלכם, ועדיף שיראה אתכם רופא בכדי לקבוע את אותו המצב. 

לדוגמא – במידה וקיימת דלקת חניכיים, ניאלץ לטפל בה ולהמתין עד מצב בריא בטרם נתחיל את הטיפול. לכן, גשו לרופא – עדיף במסגרת פגישת ייעוץ ללא מחויבות. אם המסקנות הרפואיות דורשות תהליך, חשוב שתבצעו אותו בלי קשר ליישור השיניים שלכם. ואם לא? הרווחתם.

תופעות לוואי / מגבלות

השאלה הנפוצה ביותר עוסקת כמובן בכאב או מגבלות אותם אתם עשויים לפגוש כחלק מהליך יישור השיניים שלכם. 

לגבי כאב – אתם עשויים לחוש חוסר נוחות מסוים בהחלפת הקשתית לחדשה. באופן טבעי- יישור השיניים שלנו פועל באמצעות לחץ מכני על השן, כך שחוסר נוחות מסוים צפוי. תמתינו קצת- חוסר הנוחות יעלם. 

לגבי תופעות הלוואי – לא צפויות תופעות לוואי, (בוודאי אם מתעלמים מחוסר הנוחות אותו הזכרנו) ביישור שיניים באמצעות פלטה שקופה. כמובן שבכל מקרה בו יש חשש, צרו קשר עם הרופא המטפל.

מחיר פלטה שקופה ליישור שיניים

טווח המחירים ליישור שיניים באמצעות פלטה שקופה משתנה כפי שציינו בפסקת הפתיחה, ויכול לעמוד בכל הטווח שבין 7,000 ועד 50,000 ₪. הסיבות לפערי המחיר מגוונות ונזקק אותן גם פה, משום שנראה שנושא העלות הוא נושא המעניין אתכם, הקוראים שלנו, במיוחד.

גורמים לתמחור – מיקום גיאוגרפי

בקצרה, ובדומה למרבית עולם המחירים ברחבי ישראל, לאזורים שונים מתהווים לעיתים עלויות שונות. העלויות נגזרות מעלות התחרות ו "Cost of doing business" במיקום משתנה. לדוג'- אם נדבר על עלות ליישור שיניים שקוף, השורה התחתונה מושפעת מעלות המרפאה, השכירות והמיסוי הקהילתי (מקומי), עלות הציוד (לא מקומי), עלות כח האדם (מקומי), התחרות (מקומי), פרסום (לעיתים מקומי).

בשורה התחתונה – מחיר הוא גם פונקציה של אזור גיאוגרפי ותורם לשונות המחירים שתוכלו למצוא ברחבי ישראל.

תמחור אישי

רופא השיניים שלכם, בדומה לכל עסק אחר- בוחר את התמחור שלו. השיקול האישי של בעל העסק מגלם את הרצון שלו לעבוד, את הקושי/הקלות בה הוא מבצע את הטיפול, את חייו האישיים ובכלל- אין נוסחה שעשויה להכיל את מערך השיקולים. בשורה התחתונה- מחיר טיפול בפלטה שקופה יכול להשתנות בין ספקים שונים, בדיוק כמו שמחיר לשעת ייעוץ אצל עו"ד יקבע על ידי נותן השירות. אל תתבלבלו, טיפול יישור שיניים אמנם סובב סביב "מוצר"- אבל מדובר על "שירות" לכל דבר ועניין.

תמחור לפי אורך הטיפול

המחיר ביישור שיניים בשיטת הפלטות השקופות, מבוסס גם על אורך הטיפול, ושווה לחלק לשניים את השיקולים בנושא. האחד- עלות הקשתיות השקופות עצמן, המגיעות מהיצרן. טיפול בלסת הדורשת שינוי מהותי, ידרוש מספר קשתיות גבוהה יותר מלסת הדורשת שינוי פחות ממנה. כך שעלות הגלם עצמה- משתנה באופן מהותי. השני- השירות וכמות הטיפולים והביקורות יהיו גדולים יותר בהליך יישור ארוך כך שגם עלות המטפל, יקרה יותר.

מחיר ללסת אחת או שתיים

במידה ואתם זקוקים ליישור רק בלסת אחת- ברור שמדובר (בדומה לסעיף הקודם) על כמות נמוכה יותר של קשתיות. הדבר מתורגם באופן ישיר לעלות נמוכה יותר למטפל, ובתורו מתורגם פער העלויות גם למחיר לצרכן הסופי.

השוואה בין יישור בפלטה שקופה ע"י אינויזליין לעומת המתחרים

אינויזליין הינו ספק הפלטות השקופות הגדול והוותיק בשוק. למעשה, חברת אינויזליין עומדת מאחורי המצאת יישור השיניים באמצעות קשתיות שקופות ובמשך 10 שנים החזיקה בבלעדיות על הפטנט – מה שאפשר לה לצבור מיליוני לקוחות בעולם. 

במשך 10 שנים אלו וגם לאחר מכן, כל טיפול שבוצע בעזרתם תרם לשיפור המוצר ושיפר את המדע העומד מאחורי הפלטות השקופות שלהם. מכיוון שבבסיסו של יישור שיניים שקוף עומדת טכנולוגיה מתקדמת המסוגלת למפות את חלל הפה ולספק תוכנית טיפול רב שלבית – ככל שיש יותר מידע (טיפולים מוצלחים, טעויות, מקרים מורכבים, ועוד) כך רמת המוצר והטיפול עולים בהתאמה.

תשוו ותראו אינויזליין מתחרים
אסתטיקה וניראות קשתיות שקופות ובלתי מובחנות קשתיות שקופות ובלתי מובחנות
ניסיון הספק המנוסה בשוק - 10 שנים של ניסיון בלעדי ניסיון מופחת - פחות ידע
אפקטיביות הצלחה עם מגוון בעיות מבנה ואסתטיקה מוגבלות ביכולת לפתור כל בעיה
משך טיפול תלוי כמובן במצב השיניים אך נוטה להיות קצר יותר עקב ייעול הטיפול מתוך שנות ניסיון משך טיפול עשוי להיות ארוך יותר
מחיר חיסכון בטיפולים מיותרים ותמחור יעיל יותר עלויות שעלולות להצטבר לאורך הדרך

יתרונות וחסרונות ליישור שיניים בפלטה שקופה

אין אפשרות נוחה יותר לקבל החלטה מנקודות ברורות של "בעד ונגד". אספנו לכם את נקודות המפתח שחשוב שתעברו עליהן, אבל חשוב שתשימו לב שיש מידע רב הזמין לכם בכתבות הבלוג האחרות שלנו כמו גם בדפי המידע שלנו.

יתרונות יישור בפלטות שקופות-

מתחילים מהטוב. למה לא? אלו הסיבות העיקריות למה יישור בפלטה שקופה יעשה לכם טוב:

  • נוחות מרבית ללשון ולשפתיים – הקשתיות אינן פוגעות בדיבור ולא גורמות לחתכים בפנים הפה בניגוד ליישור שיניים באמצעות סמכים.

  • אסתטיות מקסימאלית – כשמן כן הן –  פלטות שקופות. לא ניתן להבחין בהן מעל למרחק 20-30 ס"מ כך שאף אחד לא ידע שאתם עוברים תהליך של יישור שיניים.

  • יישור שיניים בעזרת קשתיות שקופות מתאים כמעט לכל סוגי הבעיות האורתודנטיות – ישנה התאמה אישית עם טכנולוגיות חדישות לכל אחד.

  • אין מגבלת גיל לטיפול בקשתיות שקופות, כך שאין צורך לדאוג אם הנך כבר בשיא הקריירה בחייך או רק התגייסת לצבא.

  • אפשרות לתוצאות תוך פרק זמן קצר יותר – ניתן להיערך לאירוע חשוב או ציון דרך בחייך (בכל זאת, התמונות יישארו לנצח).

  • שמירה קלה על צחצוח שיניים ומניעת הזנחה.

  • את הקשתיות ניתן להוריד בעת הצורך כמו לאכילה, שתייה, צחצוח שיניים או אירוע מיוחד.

  • שיטת הניקוי שלהן יותר פשוטה ויעילה – פשוט לשלוף ולשטוף.

  • הן אינן פוגעות בשכבת האמייל של השיניים.

  • אין הפתעות – בתחילת התהליך, נוצרת הדמיה לתהליך הטיפול שבה תוכלו לראות במדויק את שלביו ואת תזוזת השיניים בכל תקופה.

חסרונות יישור בפלטה שקופה

מדובר (לטעמינו) בשני חסרונות בלבד:

  • עלות הטיפול בקשתיות השקופות עשויה להגיע לסכום גבוה יותר מטיפול אורתודונטי מיושן. זאת בשל עלות המכשור הגבוהה, וההכנה המעבדתית הנדרשת באופן אינדיבידואלי לכל מטופל. לעומת זאת – החיסכון בזמן הטיפול, הדיוק המרבי ואפשרות החיזוי המדויקת הופכות אותה לעדיפה (כמעט) תמיד על פני השיטות הקונבנציונליות.
  • בשיטת טיפול זו, יש צורך בשיתוף פעולה מצד המטופל באופן קפדני, לצורך הרכבת הקשתיות באופן רציף (20-22 שעות ביממה) בכדי להבטיח יעילות ותוצאות מהירות וכמובן שמירה על הקשתיות בזמן הורדתם.

השוואה בין פלטה שקופה לשיטה הישנה

פלטה שקופה (אינויזליין) שיטה ישנה
אסתטיקה קשתיות שקופות וקלילות ליישור סמוי מתכת וקוביות ברזל – נראות בולטת
דיוק התאמה באמצעות סריקת תלת מימד מתקדמת ניסוי וטעייה - התאמה לפי סטנדרט קיים
מיקוד יכולת תכנון לטיפול ספציפי לכל שן/קבוצת שיניים מוגבלות בטיפול ספציפי
נוחות הקשתיות נשלפות ומורכבות בקלות חיבור קבוע ולא גמיש
חופש אין הגבלה – הקשתיות נשלפות לכל מטרה לא ניתן להסרה- הגבלה
היגיינה שמירה קלה על צחצוח שיניים ומניעת הזנחה מקשה על שמירת היגיינה מושלמת
נעימות תחושה נעימה שקל להתרגל אליה תחושת מתכת וברזל בפה
אפקטיביות הצלחה עם מגוון בעיות מבנה ואסתטיקה מוגבלות ביכולת לפתור כל בעיה
מהירות אפשרות לתוצאות תוך פרק זמן קצר יותר משך טיפול ארוך יותר
מחיר חיסכון בטיפולים מיותרים ותמחור יעיל יותר עלויות שעלולות להצטבר לאורך הדרך
שרות תמיכת און ליין ושרות עד הבית ללא תמיכה מרחוק- דורש ביקורים במרפאה
חווית טיפול נעימה יותר – מינימום אי נוחות וכאבים מסורבלות ואי נוחות הדורשת זמן הסתגלות

אז היכן אפשר לבצע יישור בפלטות שקופות בשיטת Wesmile?

אם הגעתם עד פה, יכול להיות שאתם כבר יודעים שאתם רוצים לבצע את הליך היישור השקוף שלכם אצלינו. פלטה שקופה לשיניים היא החלטה מקצועית, טכנולוגית וגם שיקול של נוחות ועלות. והיתרונות הרבים הכרוכים בהליך יישור שיניים באמצעות גשר שקוף פורטו במאמרים רבים בבלוג שלנו.

נכון להיום, לרשת מרפאות וויסמייל יש סניפים בתל אביב, נתניה, קיסריה וחיפה ואנו כל הזמן עובדים על להביא את המהפכה קרוב גם אל הבית שלכם – הישארו מעודכנים!

זמן לסכם – מה למדנו על פלטות שקופות ליישור שיניים?

בכתבה ניסינו לאסוף את הנקודות החשובות ביותר אם אתם בדרך ליישור השיניים שלכם, ובוודאי אם אתם רוצים לבחון את אפשרות היישור באמצעות אינויזליין.

חשוב לציין – כי מידע נוסף על הנושא, בפירוט רב יותר זמין לכם לצפיה בכתבות ובעמודים השונים שלנו באתר, כמו גם ברחבי האינטרנט. אבל אסור לשכוח – המידע הזמין לכם הוא דרך מצוינת לחשוב, לבחון ולקבל החלטות מושכלות אבל אין תחליף להתייעצות עם רופא, ועדיף כזה לו התמחות בתחום הטיפול אותו אתם בוחנים. אצלינו – אנו מתמחים ביישור בפלטה שקופה, ואנחנו מחכים לכם פה עם המידע, עם המרפאות ועם ההתמחות שלנו בתחום. לשירותכם בדרך לחיוך המשולם- Wesmile

בנוסף, רק בוויסמייל – אנו מזמינים אתכם להגיע לבדיקת התאמה ללא עלות וללא התחייבות!

 

נכתב על ידי ד"ר דורון בר-חן
ד"ר בר-חן הינו מומחה לשיקום הפה, בעל מרפאות פרטיות בקיסריה ובנתניה. לאורך שנות פעילותו הרפואית בארץ ובחו"ל הקים מרכזים רפואיים מתקדמים, שימש כמדריך קליני באוניברסיטאות, ניהל רשת מרפאות ארצית ומשמש כמרצה מבוקש בתחום. תפיסתו היא מקצועית- רפואית ייחודית, המשלבת פתרונות יצירתיים וטכנולוגיות רפואיות חדשניות.

אולי יעניין אותכם גם

יישור שיניים

יישור שיניים שקוף: הזמן הנכון הוא עכשיו

שיניים ישרות הן לא רק אסתטיות, אלא גם בריאותיות. שיניים עקומות עלולות לגרום לבעיות בריאותיות כגון בעיות שיניים, מחלות חניכיים ובעיות בליעה. בנוסף, שיניים עקומות

יישור שיניים

הלבנת שיניים: כל מה שצריך לדעת

חיוך הוא אחד המאפיינים החשובים ביותר בפנינו. הוא יכול להעביר מגוון רחב של רגשות, החל מביישנות ועד ביטחון עצמי. שיניים לבנות ונקיות הן חלק חשוב

We loveto see you smile

תגידו ביי ביי לגשר הברזלים הישן ותכירו את WE SMILE
השיטה המהפכנית ליישור שיניים שקוף מבלי שאך אחד ייראה!
הקשתיות השקופות מאפשרות לשמור על אורח חיים שגרתי ומעניקות תוצאות מדהימות בתוך פרק זמן קצר.מוכנים להחזיר את החיוך לפנים?

לבדיקת התאמה ללא עלות

רוצים לקבל הטבה מסמיילי?
(העוזרת החכמה שלנו בוואצאפ)

השאירו את המספר שלכם וקבלו הודעה מיידית!

לייעוץ ב-WhatsApp